Lättnad

En sak som verkligen förändrat mig under graviditeten är mitt sätt att se.
Eller, om det är mitt sätt att se eller om det är att jag bryr mig så mycket mindre vet jag inte.
Dit jag vill komma är att jag börjat förstå vilka som är mina vänner och inte.
Folk jag trodde var nära, var visst långt ifrån vänner.

Redan tidigt i graviditeten fick jag börja "sålla".
De som bara tog energi och mer eller mindre kvävde mig är historia idag, ja vissa av dom iaf.
Sen har jag väl inte blivit så bra på att säga ifrån ännu, så vissa finns väl kvar, dock umgås vi inte så mycket.

Tyvärr så väljer man inte sin släkt tex, men jag tror att jag valt helt rätt släkt till vårt barn, Markus familj är verkligen bra, och det är föresten min mamma och familjen också, även pappa och hans familj.
De som bara slukar energi av de övriga betyder inte så mycket längre, och, de som inte funnits innan ska inte heller få finnas med sen.

Lättnad.

Kommentarer
Postat av: Karin

läser o ler! ja knasigare o mer sammanhållande släkt är någ svårt att hitta!! kramar om

2009-11-30 @ 12:03:11
Postat av: sandrah

helt rätt.. man märker vilak som e ens vänner o inte när man e gravid o när man fått barn.. ja tappade många när leah kom.. ja va inte intressant längre för dom eftersom ja varken kunde elle ville följa me ut o festa jämt. u go girl :)

2010-02-14 @ 19:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0